Corpus Hermeticum

In prezentul volum sunt reproduse textele alcatuind corpus-ul de tratate considerate autentice ale lui Hermes Trismegistus. Acestea sunt: Divinul Poimandres, Fecioara Lumii, Asclepisos sau despre initiere, Definitiile lui Asclepios, si diferite alte Fragmente.

Cateva cuvinte despre organonul cunoasterii hermetice. Acesta este cu siguranta modalitatea prin care mintea stimuleaza intuitia. Urmand-o in traiectoria ei centripeta, omul intra in asemenea relatii cu sinele sau esential si permanent - sufletul - incat devine capabil sa primeasca de la el cunostintele pe care acesta le-a dobandit despre lucrurile divine in lungile epoci din trecutul sau. Dar aceasta nu implica nicidecum desconsiderarea celuilalt mod al mintii, cel centrifugal, intelectul. Si acesta trebuie dezvoltat si instruit pana la limita lui extrema, ca un complement si insotitor indispensabil al intuitiei - ca barbatul pentru femeia lui. Numai perfectionandu-le si combinandu-le pe amandoua, omul poate sa cunoasca toate lucrurile si sa devina nemuritor. Caci el ajunge sa-l cunoasca pe Dumnezeu si a-l cunoaste pe Dumnezeu inseamna a avea si a fi Dumnezeu, iar "darul lui Dumnezeu este viata vesnica". O doctrina hermetica de prim rang este cea a multiplelor re-nasteri a sufletului in corp fizic. Numai cand procesul de regenerare - un termen hermetic - este suficient de avansat ca sa-i permita entitatii spirituale, care constituie adevaratul individ, sa se dispenseze de o viitoare asociere cu corpul, el este eliberat in cele din urma de necesitatea de a se re-intoarce in materialitate. Doctrina corespondentei isi gaseste astfel una din cele mai inspirate ilustrari ale sale; este vorba de corespondenta in virtutea careia dupa cum corpul foloseste si schimba de mai multe ori invelisul sau exterior - tegument, penaj, carapace sau par, ca sa nu mai vorbim de imbracamintea artificiala - tot asa si sufletul imbraca si schimba mai multe corpuri.

 

 

CUMPARA CARTEA

 

ALTE CARTI

 

MASON-SHOP